Adverteren? Neem contact op: 070 213 6866|info@finler.nl

Over

/Over
Over2018-05-21T15:35:34+00:00

Wie is Finler

Finler Media is een uitgeverij met als specialisatie economie & financiën. De naam Finler is een samenvoeging van Financiën en Leren.

Het begon in 2004 toen economiedocent Scholto Bos een website maakte voor zijn leerlingen op een middelbare school. Scholto kocht voor € 2,50 het boek ‘Website maken voor Dummies’ en bouwde economische-begippen.nl.

Een jaar later kreeg economische-begrippen.nl landelijke bekendheid in tv-programma’s waarin financiële vraagstukken werden besproken. Inmiddels is een klein idee uitgegroeid tot dé grootste online financieel-economische uitgeverij van Nederland.

Wie is finler?

Wat Finler doet

Wij zijn uitgever van de “dikste” online financieel-economische encyclopedie van Nederland. De Finler Encyclopedie. Ook geven wij een (steeds dikker wordende) online catalogus uit. Een soort IKEA- of Neckermann, maar dan voor financiële producten en diensten die je direct kunt bestellen. De Finler Shop.

En binnenkort (maart 2016) zijn wij de trotse uitgever van de “Gouden Gids” voor bijles, huiswerkbegeleiding & examentraining. Op Finler Bijles boek je een bijlesdocent economie, bedrijfseconomie (en ook voor ieder ander vak) bij jou in de buurt.

Finler vindt dat…

  • financiën begrijpelijk moet zijn voor iedereen.
  • financiële informatie onafhankelijk moet zijn.
  • financiële informatie toegankelijk moet zijn voor iedereen.
  • financiële dienstverleners te vaak alleen hun eigen belang dienen.
  • financiële dienstverleners hun klanten vaak eenzijdig informeren.
  • financiële dienstverleners niets hebben geleerd van de kredietcrisis.

Over de oprichter

Scholto Bos
Scholto BosOprichter / eigenaar
Scholto werkte als docent economie in het middelbaar onderwijs, consultant bij onderzoeks- en adviesbureau Zenc en daarna ruim negen jaar bij de directie Financieel-Economische Zaken van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Vanaf maart 2015 is hij fulltime uitgever / eigenaar van Finler Media. Lees de volledige biografie.

Missie, visie en strategie

Of het nu om financiële producten of algemeen economische kennis en ontwikkelingen gaat, mensen stellen steeds hogere eisen aan de kwaliteit en snelheid van informatie. Tevens neemt de bereidheid om voor informatie te betalen verder af.

Finler Media speelt in op de generatie “linker hersenhelft”. Deze generatie is opgegroeid met associatief leren, oriëntatie op ‘the bigger picture’ en werken vanuit verbeeldingskracht. Vanuit deze visie biedt Finler Media hoogwaardige economische diensten om mensen optimaal te ondersteunen bij hun proces van onderzoeken, ontdekken en leren.

Onze missie is om dé betrouwbare, begrijpelijke en vernieuwende online financieel-economische internetuitgever te zijn die alle andere aanbieders overbodig maakt.
Een neutrale plek zijn voor mensen die naar duidelijkheid zoeken en overzicht willen krijgen in de wereld van tegenstrijdige financiële informatie en belangen.
Finler Media is continue op zoek naar aansluiting bij de doelgroep. Door de inzet van geavanceerde technologie, en door te luisteren naar de input van onze bezoeker, zijn wij in staat om dagelijks onze dienstverlening te verbeteren. Onze leidende strategie is Customer Intimacy. Hierbij geldt het voortdurend uitbreiden en aanpassen van ons aanbod op de wensen van de doelgroep, met als uitgangspunt dat kwaliteit een grotere rol speelt dan SEO en Interruptive Advertising. Het ultieme compliment is ‘word-of-mouth’ in plaats van ‘push’. ‘Gevonden’ worden is beter dan ‘opgedrongen’ worden.

Timeline

Hoe Finler geld verdient…

  • Advertenties
  • Verkoop van financiële producten
  • Leadsgeneratie

Maatschappelijk verantwoord…

  • Groene webhosting
  • Geen auto’s, alles OV
  • Wij steunen Stichting Leergeld
  • Geen bonussen op basis van targets
  • Stageplekken voor HBO- en WO-ers
  • 100% papierloos, zelfs geen visitekaartjes
  • 100% onafhankelijk van financieel dienstverleners
  • Geen aandeelhouders, investeerders en banken die een hoge omzetgroei verwachten