Dagelijks houden wij de belangrijkste kenmerken van alle bij ons bekende spaar- en depositorekeningen van Nederland bij. Op dit moment vergelijken wij 554 spaarproducten van 46 spaarbanken. De producten hebben wij ingedeeld in 3 doelgroepen (privé, jeugd en zakelijk) en gecategoriseerd in 5 productgroepen:
- 43 spaarrekeningen
- 11 jeugdspaarrekeningen
- 458 spaardeposito’s
- 10 zakelijke spaarrekeningen
- 42 zakelijke deposito’s
Ons doel is om particulieren en bedrijven een actueel overzicht te bieden van de actuele spaarrente en belangrijkste voorwaarden. Op basis van filters kunnen producteigenschappen worden vergeleken.
Veiligheidsregels
Om te voorkomen dat dubieuze spaarproducten in onze database worden opgenomen, hanteren wij een aantal spelregels:
- De bank beschikt over een geldige bankvergunning
- De bank valt onder het Nederlandse of een vergelijkbaar Europees depositogarantiestelsel
- De bank moet in Nederland kantoor houden en op werkdagen bereikbaar zijn voor klanten
- De bank moet alle rentes en voorwaarden openlijk communiceren, zodat voor iedereen dezelfde rente en voorwaarden geldt
Alle op deze website getoonde banken en spaarproducten vallen onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB) of een vergelijkbare Europese toezichthouder.
Eerlijk vergelijken
Wat maakt dat deze website compleet en eerlijk is? Op een rij:
- Wij promoten geen specifieke spaarproducten. Al onze overzichten worden standaard op volgorde van rente getoond.
- De spaarproducten die wij tonen zijn van banken die voldoen aan bovenstaande spelregels. Bekijk hier het complete overzicht van spaarbanken die wij op deze website tonen.
- Wij zijn actueel. U kunt op de websites van de diverse banken zelf controleren of onze informatie klopt.
- Wij bestaan sinds 2004, hebben meer dan 200.000 bezoekers per maand, staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 27372923, ons banknummer is NL03 INGB 0005479011 en u kunt ons bellen op 070-5690575.
Verdienmodel
Alle informatie op deze website kunt u gratis raadplegen. Wanneer u in één van onze overzichten op de “bekijk rekening”-knop klikt en een spaarrekening opent, dan krijgen wij een eenmalige vergoeding (courtage) van een bank. Soms krijgen we niets, soms € 10,- en soms € 30,- per geopende spaarrekening. De hoogte van de vergoeding heeft geen invloed op de volgorde van de getoonde spaarproducten.
N.B.: Wanneer u zich inschrijft voor onze spaarrente nieuwsbrief gaan wij 100% vertrouwelijk om met uw e-mailadres. Wij geven of verkopen uw e-mailadres nooit aan derden.
Wij geven geen advies
U bepaalt zelf of en welke spaarrekening u afsluit. Wij raden geen specifieke spaarvormen, spaarrekeningen of banken aan. Dit doen wij bewust om iedere schijn van belangenverstrengeling te voorkomen. Wij tonen ook geen advertenties op finler.nl/spaarrente om te voorkomen dat wij uw keuzegedrag (in)direct kunnen beïnvloeden.
Alle door ons gehanteerde regels voldoen aan de Wet op het financieel toezicht (Wft).
Wij bemiddelen niet
Wij treden niet op als bemiddelaar en geven uw gegevens nooit door aan banken, financiële instellingen of financieel adviseurs. Wanneer u uw e-mailadres invult om onze spaarrente nieuwsbrief te ontvangen, zijn uw gegevens gegarandeerd veilig. Voor de duidelijkheid: wij geven uw contactgegevens nooit door aan een aanbieder van of aan een bemiddelaar die financiële producten verstrekt. Wanneer u besluit om een specifieke spaarrekening te openen, wordt u middels de “bekijk rekening”-knop doorverwezen naar de website van de bank en vult u uw gegevens in op de website van de bank zelf. Banken verstrekken de door u ingevulde gegevens op hun beurt ook niet aan ons.
Onze verantwoordelijkheid
Wij houden spaarrentes en voorwaarden bij. Deze informatie ontvangen wij dagelijks van de banken. Wij controleren deze informatie voor we overgaan tot plaatsing. Wij voegen nieuwe spaarrekeningen toe, passen rentes en voorwaarden aan op basis van de aangeleverde informatie en verbeteren onze website om u steeds beter van dienst te kunnen zijn.
Wat wij niet doen. U kunt bij ons geen spaarrekening afsluiten en ook beheren wij geen spaarrekeningen. Ten derde zijn wij afhankelijk van de banken die ons informatie over hun producten aanleveren. Is die informatie niet op tijd of niet juist, dan kunnen wij daar geen verantwoordelijkheid voor dragen.